Dagelijkse niet-restokost: Chasse Patat

Waarnaartoe als er geen studentenresto is

Geen UGent-restaurant om te reviewen tijdens de vakantie ... Dan maar de nummer twee onder studenten: de frituur! En wat voor één! Sinds een kleine twee jaar heb ik het geluk naast Friterie Chasse Patat te mogen wonen. Drie mannen en een legertje jobstudenten bakken er frietjes die hun gelijke niet kennen. Krokant, veel, en betaalbaar: een aanvulling voor elke studentenmaag. Ze hebben een uitgebreide lijst aan snacks, en voor de meeste zijn er ook overheerlijke veggie alternatieven. Ook hun eigen burgers zijn aanraders: rijkelijk belegd op een krokant broodje. Het interieur is een pak smaakvoller ingericht dan je zou verwachten, en met een opvallende zalmroze gevel valt de frituur meteen op. Goede frietjes vergen echter tijd. Véél tijd. Queen Elizabeth schuifelt sneller naar haar troon dan deze frietjes gebakken worden, en wachtende klanten doen dat meestal op de koude buitenstoep wegens plaatsgebrek binnen. But we still love it.

Bericht:
Heel goeie frieten e.a. in 'n leuke tent. Misschien papieren onderleggers (met ne coureur op) op de plankjes, zou nog toffer & hygiënischer zijn.