Spaghetti bolognaise 2.0 ★★★★★★

Wanneer Meneer Spaghetti de cover van je studentenblad opfleurt, kun je niet anders dan de spaghetti in de spotlight zetten. Er zijn ook nauwelijks andere UGent-iconen die de tand des tijds zo goed doorstaan als dit gerecht. Maar net zoals je favoriete liedje of de zoveelste studentenquiz, begint uiteindelijk ook deze klassieker te vervelen. Hoog tijd voor een update dus. Die komt er met minimale aanpassingen. We vervangen de spierwitte substantie die ter plaatste bekendstaat als 'kaas' door een stevige Parmigiano Reggiano. Deze wordt aangevuld met een gulzige portie spaghettikruiden en een scheutje rode wijn. De pittige Parmigiano en de rode wijn zorgen voor een uitgesproken smaak, die zelf het meest smakeloze brokje vlees naar hogere hoogtes lanceert. De dikke slierten pasta glibberen ineens veel vlotter naar binnen, en in plaats van een chemische nasmaak blijf je achter met een voldoen gevoel. Het enige wat je erbij moet nemen, is de rare blik van je tafelgenoten als je de kaasrasp bovenhaalt.

Gemiddeld: 5 (2 stemmen)