Totally Spicy

Niet elke wetenschapper houdt zich bezig met proefbuizen, deeltjesversnellers of lasers. Dr. Schamperstein kiest voor een theoretische aanpak en baant zich een weg door formules, berekeningen en kennis om zijn licht te schijnen over een prangende maar absurde vraag.

Disclaimer: als u van plan was om ooit nog op een onschuldige manier te kijken naar een aflevering van Totally Spies, draai deze bladzijde dan snel om. “Waarom, wat is er mis mee?”, vraagt u zich af. Meer dan een gezond mens zich kan inbeelden.

Super(kinky) spionnes

Eerst een testje: probeer zo veel mogelijk zaken op te sommen die een fetisj zouden kunnen zijn. Tel het aantal waarop u gestrand bent. Vermenigvuldig dat met zeven, verhef het resultaat tot de tweede macht en tel er achttien bij op. Als uw brein voldoende pervers is komt u misschien bijna in de buurt van Totally Spies. Het centrale plot van de reeks lijkt nochtans vrij gewoon. Drie studentes (Sam, Alex en Clover) klussen niet bij in een café, maar als superspionnen bij een geheime organisatie die - we verzinnen het niet - ‘The World Organization of Human Protection’ heet. Iedere aflevering worden ze door hun 'meester' Jerry via een tunnel meegezogen naar de locatie waar op dat moment een bad guy de overheersing/totale vernietiging (schrap wat niet past) van de wereld plant. Op het eerste gezicht niet veel meer dan een discount Charlie’s Angels. But wait. There’s more.

Telkens de dames op een missie gaan, wringen ze zich in hun latex pakje. Dat is meteen een eerste rode draad doorheen de hele serie: latex, latex, latex, een goddeloze hoeveelheid latex.

Totally Spies is op het eerste zicht niet meer dan een discount Charlie's Angels

Daarnaast moet het olijke drietal zich op hun missies vaak verkleden. Enkele kleppers die de revue passeren zijn: Oosterse prinsessen, schoolgirls, cheerleaders, bikini’s, maids, vrouwelijke cowboys (ja, dat), soldaten en zelfs mummies. We vergeten waarschijnlijk de helft, maar geef toe: dit is geen toeval meer.

Niet alle verkleedpartijtjes zijn echter geheel vrijwillig. Af en toe dwingt de aspirant-mondiale dictator van dienst onze spionnen ook in bepaalde lichtjes onaangename posities. Een tweede prominent aanwezige fetisj is dus bondage. De drie worden te pas en te onpas vastgebonden, onder het motto "een aflevering waarin niemand wordt vastgebonden aan een vreemde machine, is geen aflevering" rukt er een fenomenaal arsenaal aan robots aan die inkopen gedaan hebben op de eroticabeurs. Is er geen machine voorhanden? Geen probleem, dan vindt de Blofeld-van-de-Aldi van die aflevering wel een reusachtige spin die de dames vastbindt in zijn web.

If you're really brave

Deze fetisjen zouden nog als relatief ‘normaal’ gezien kunnen worden. Er zijn echter ook wat akelig specifieke speciallekes die in de verhaaltjes verwerkt worden. Dingen die de spionnes bedekken: modder, kauwgom, zweet, the list goes on. Reken daarbij: voyeurisme tijdens het douchen, een machine die kleren doet krimpen (wat de slechterik hiermee van plan was, is nog steeds een mysterie voor de wetenschap) en last but not least: genetische manipulaties waarop elke geneticus jaloers zou zijn. Hoofden die opblazen als ballonnetjes, spieren die elke bodybuilder doen verbleken, een plots verouderings- of verjongingsproces. O trouwens, furries, iemand?

Als u denkt dat de genoemde voorbeelden onmogelijk een fetisj kunnen zijn dan raden we u aan (af?) om de zeer omvattende lijst met fetisjen af te gaan, die te vinden is voor elk die goed genoeg zoekt. Ook een aanrader zijn de getuigenissen van mensen die beweren door deze serie een fetisj ontwikkeld te hebben. Wij hebben er misschien wel trauma’s aan overgehouden, maar onze trouwe lezer (u!) kan wel tegen een stootje. De dappersten onder u zullen zich misschien zelfs laten meezuigen door Jerry en zijn in latex gehulde personeel (als u niet vastgebonden wordt, tenminste).