Verleng de lockdown!

Huisdierenlobby roept op tot verlenging lockdown

De huisdierenlobby, een syndicaat van geëngageerde huisdieren beklemtoont dat een einde aan de lockdown niet aan de orde is. Woordvoerder Samson De Hond roept op tot interspecies-solidariteit.

Mensen kennen u als acteur en charmezanger. Hoe bent u hier beland?

De huisdierenlobby is gestart als passieproject van een paar bevriende viervoeters. Dat was eigenlijk een zeer logische evolutie, want in de wereld van de vakbonden wordt er niet anders gedaan dan aan elkaars gat likken. Ik ben daar dan uiteindelijk via via ook ingesukkeld.

Jullie roepen op tot een verlenging van de lockdown voor onbepaalde duur.

Ja, dat is dus een van onze hoofdpunten, maar aan hondenhokjesdenken doen we niet mee. We zijn een volkse grassrootsbeweging die breed gedragen wordt door alle huisdieren, alleen de domme katten zeggen nee! Katten zijn ook meestal anti-vaxxers dus daar moet je niet teveel aandacht aan besteden. We roepen dus eigenlijk op om naar de voordelen van de lockdown te durven kijken. Er is nog nooit zo veel met ons gewandeld, en uiteindelijk is dat ook goed voor jullie, hé. Ik kan ook alleen maar enthousiast zijn over het feit dat die dikke kapper niet meer mag langskomen om al ons eten op te fretten.

Wat met de negatieve gevolgen voor onze maatschappij zoals, bijvoorbeeld, mentaal welzijn bij studenten?

Laten we eerlijk zijn, studenten zijn altijd depressief. Mensen zullen me een boomer noemen, maar die studenten weten niet wat diep zitten is. Er zit al 85 jaar (30 hondenjaren, red.) een mannenvuist in mijn gat, daarvan word je pas depressief. Ik geef wel toe dat hun kritiek op verkwister (minister, red.) Ben Weyts terecht is. Die Korneel van Oosterweel bezorgt mij nog steeds koppijn, een blamage voor de gehele huisdierenlobby.

Hondje Dribbel was een klootzak

Weet ge wie mij nog koppijn bezorgt in deze tijden, Hondje Dribbel, wat een klootzak. Hij was fervent tegenstander van ons syndicaat. Ik heb hem dus noodgedwongen uit de weg laten ruimen, maar nu spreken ze over niets anders in het nieuws, djeezus.

Is dat niet crimineel?

Crimineel, crimineel. Weet je wat crimineel is? Dat ze Wouter Beke nog steeds niet hebben laten inslapen. Het is een schande zeg ik, zijn lijden zo verlengen. Ze zouden hem beter in een rusthuis steken dan hem er bevoegd minister voor te maken.