Best of: Konventen

De Konventen zijn overkoepelende organisaties voor de studentenverenigingen van de UGent. Wij maakten een ranking van de beste Konventen. Hier kan je niet over discussiëren, zelfs geen klein beetje. (Oké, misschien een klein beetje.)

Politiek & Filosofisch Konvent (PFK)

Het Zwadderich der Konventen. Wat gebeurt er als je alle mogelijke politieke stromingen in een vat steekt en er eens goed mee schudt? Het Politiek & Filosofisch Konvent: een serie curieuze verenigingen, losjes bij elkaar gehouden door intern conflict en het occasionele mediaschandaal. Behalve tijdens de vele werkingsjaren waarin de helft van haar vereningen plots geen leden meer blijkt te hebben. Vorige maand overtrof het Konvent zichzelf nog wanneer de praeses en vicepraeses elkaar probeerden af te zetten. Het PFK blijft al deze strubbelingen echter doorstaan zonder dat de gemiddelde student er iets van merkt. Ook huizen zij sinds kort de eerste Islamitische studentenvereniging aan de UGent.  Een 'tien' voor damage control en diversiteit dus.

Home Konvent (HK)

Een solide, maar onspectaculair Konvent. Ooit mocht het HK het summum van studentenhuisvesting vertegenwoordigen. Nu is het weliswaar nog steeds een gezellige vereniging, al ruikt ze een beetje naar verval en asbest. Het HomeKonvent helpt studenten zich te weren tegen de meest onvoorspelbare huisbaas aller tijden, de Universiteit Gent, en gedurende die paar keren dat ze hun kamer van 2 mverlaten, organiseren de leden ook leuke feestjes. Daarnaast bevorderen ze de goede sfeer op de homes. Er is weinig ontkennen aan: het HomeKonvent is de ruggengraat van de studentenkoten. Minpunten voor de ingang aan home Vermeylen die nog steeds niet af is. Ook: waar blijven de nieuwe koten?

Kultureel Konvent (KK)

Minder een Konvent, meer een conceptueel kunstcollectief. Het Kultureel Konvent is schandalig onbekend. Ze organiseren dan wel geen ronkende Vooruitfuifjes of clubavonden, maar ze maken muziek! En theater! En 'K' is een leuke letter! Het Konvent bestaat uit exact tien verenigingen: twee orkesten, een koor, een dansclub, en zelfs een vereniging voor 'mindfucks, magie en illusies'. Kom je luie zetel dus eens uit, en bezoek een orkest of voorstelling van hen! Minpunten krijgen ze voor de repetities in de Therminal: luider dan Metallica en Black Sabbath die een 1v1 Semtex Battle houden.

Gemiddeld: 4 (2 stemmen)