Tikka masala: India op maat van de UGent-student ★★★

Hoewel het marketingteam van De Brug er nog zó voor gezorgd had dat het Indiase gerecht 'tikka masala' de kleuren van de vlag van haar herkomstland kreeg, slaagde de 'opschepster' er helaas niet in ze in de juiste volgorde op het bord te krijgen. Deze flater is niet het enige dat de heimat van de schotel oneer aandoet: de pittigheid is duidelijk gericht op de gemiddelde witte De Brug-klant. Het treft wel dat de recensent van dienst zo'n witte student is en dat de saus dus heerlijk gesmaakt heeft; van de droogheid van de rijst viel na een intensieve roersessie dan ook niks meer te merken. De kip geeft een klein beetje salmonellavibes af, maar ook dit probleempje wordt kundig verborgen door de rijkelijk aanwezige saus. Het Vlaamse accent bestaat uit gummi-achtige en verdacht donkeroranje worteltjes en erwtjes, en vormt niet echt een meerwaarde voor dit overigens best te smaken gerecht.