Stem voor ons

Edito

Pieterjan

Volgens de overlevering had de Gentse Studentenraad tijdens haar allereerste vergadering, in het jaar onzes Heren 1985, twee agendapunten: Eén, mogen we roken in het lokaal?; Twee, wat doen we met Schamper? Duivelse plannen moeten daar gesmeed zijn, want anderhalf jaar later was Schamper geschorst omdat we over de uittredende RvB-stuvers schreven dat "we niet masculistisch willen doen, maar de vrouwen hebben daar eigenlijk niet veel uitgespookt”. De Raad van Bestuur, die was trouwens een “saaie, in-crowd bedoening waar toekomstige carrièreristen hun (on)kunde demonstreren. En vooral van enig belang ontbloot voor de modale student.” Onze subsidies kregen we pas terug toen we beloofden meer studentennieuws te brengen en de lezer slechts twee- in plaats van wekelijks lastig te vallen.

Van onze subsidies blijft u af

Tegenwoordig kan de GSR Schamper niet meer schorsen, zijn we er eigenlijk in het algemeen zelfs goede vriendjes mee, en vinden we dat het voor elke student uitzonderlijk belangrijk is om te stemmen voor zijn stuvers in de facultaire raden, de Sociale Raad en de Raad van Bestuur. Dus, beste lezer, informeer u en breng uw stem uit. De prijs van uw Brugspaghetti hangt ervan af, evenals de afwezigheid van kippengehakt daarin. Nog niet zo lang geleden hebben luidroepende stuvers de verhoging van het inschrijvingsgeld voor manama’s tegengehouden, en minder luidroepende stuvers ervoor gezorgd dat uw geschiedenisleerkracht onder de educatieve master van minister Crevits nog steeds een volwaardige geschiedenis- en lerarenopleiding achter de kiezen heeft. Deze onderwerpen zijn niet zonder belang, en dan vooral voor de toevoeging van kippengehakt aan de Brugspaghetti, een gegeven dat onze redacteurs, onze liefde voor de bomen ten spijt, van een grote walging schijnt te vervullen. En als u nog niet overtuigd bent, stem dan zodat we binnen twee jaar niet opnieuw op straf worden gezet omdat we door uw schuld hebben moeten schrijven dat de stuvers incompetente leeglopers waren die geen klop hebben gedaan. Van onze subsidies blijft u af.

Gemiddeld: 4.5 (2 stemmen)