Welkom in de hel

Edito

Proficiat! Als u dit boekje in uw handen houdt, betekent dat dat u de juiste keuze gemaakt heeft. Want, hoewel de KU Leuven inderdaad ook best leuk is, blijft het toch vooral een nonnenschool met sterallures. Dan zijn we een stuk beter af bij de UGent: een Steinerschool met sterallures.

Hoofdredacteur heeft pijn

In de komende jaren zal u hier voorbereid worden op een rol als loonslaaf, zodat u zich op een sierlijke manier richting pensioen kan slepen. Pardon, u begint aan de beste tijd van uw leven en wordt terloops klaargestoomd voor de arbeidsmarkt. Proffen zullen u met plezier overheerlijke stukjes kennis toewerpen waaraan studenten zich kunnen laven. Ze zullen met nog meer plezier wijzen op de beperkte slaagkansen in uw richting. "Kijk links naast je, kijk rechts naast je: maar één van jullie drie haalt het tweede jaar", het zijn de woorden die door uw eerste lesweek zullen echoën. Gelukkig zijn uw vrienden uit het middelbaar een stel onvoorstelbare idioten, valt dat even mee voor uw universitaire carrière. Als u zonder gezelschap aan de universiteit arriveert, dan zijn uw buren volslagen onbekenden. Nog beter dus: vorm onder geen beding een emotionele band met hen en blijf uit hun buurt voor de rest van het semester. U kunt beter krijgen dan die drop-outs.

Schamper: sinds jaar en dag een teken van uitstekende smaak

Gelukkig heeft u ook een Schamper vastgenomen, sinds jaar en dag een teken van uitstekende smaak. Vanaf de eerste dag van het academiejaar zijn wij tweewekelijks gratis in vrijwel ieder UGent-gebouw te vinden. Als hét onafhankelijk en officieel studentenblad van de UGent schrijven we over alles wat er aan en rond de universiteit gebeurt, of wat er net niet gebeurt. Dat wordt steevast doorspekt met een gulle portie nonsens, zelf- en andere spot.

Als u gewoonweg niet genoeg van ons kunt krijgen, volg ons dan zeker op sociale media: daar delen we vaak artikels die niet in onze papieren edities staan. Dan is dat blokken toch weer met vijf minuutjes uitgesteld.

Gemiddeld: 5 (3 stemmen)