Nieuwe monitoraatsessies om verval in waarden tegen te gaan

De afgelopen weken kwamen er talloze klachten binnen, zowel van professoren als studenten. Nee, het ging niet over een beter soeprecept dat ze afgetroggeld hadden bij hun omaatjes. Het probleem waar vele studenten mee kampen is van fundamentelere aard.

Na de maandenlange lessen vanuit de home office of homes van de UGent, weten vele studenten niet meer wat ze nu moeten dragen in een on campus (vroeger ook bekend als 'normale') les. Er werden verschillende gevallen gemeld van studenten die in de aula zaten met pyjama's, sloffen en onesies. Op de rechtencampus waren er zelfs een aantal mensen in warme, dikke joggings. Het zou voornamelijk om eerstejaars gaan, maar ook in hogere jaren vallen er slachtoffers te betreuren van wat als een terugval in beschaving omschreven zou kunnen worden. Om verder verval van studie-attitude te vermijden en alle getroffen studenten weer op het rechte pad te krijgen, komen er de volgende weken aan alle Gentse faculteiten extra monitoraatssessies: 'Hoe kleed ik me in de les?' Bent of kent u iemand die deze sessies kan gebruiken, bekijk dan zeker de pagina van het monitoraat op www.ugent.be.

Authentiek lesbeeld
Gemiddeld: 3.7 (3 stemmen)