De Brug #refurbished

Dat de UGentrestaurants al een tijdje in slechte papieren zitten, is voor velen geen verrassing. Verschillende factoren hebben ervoor gezorgd dat de Gentse studenten steeds argwanender kijken naar hun geliefde eetgelegenheid.

Een afslanking van het personeelsbestand, een verplichte 'vegetarisering' van het menu, de prijsstijging van de Brugspaghetti... Waar is de UGent in godsnaam mee bezig? Moeten de studenten stilaan overschakelen op een #girldinner? "De UGent is op de hoogte van het wantrouwen ten opzichte van de nieuwe ontwikkelingen in verband met de studentenresto's", liet een bevoegde UGent-medewerker weten aan de redactie. "Als het van de UGent afhangt, zullen onze restaurants nog zeer lang openblijven. Het universiteitsbestuur is er sterk van overtuigd dat de restaurants toe zijn aan een betere werking en nieuwe investeringen."

De UGent vatte de daad bij het woord en ging in overleg met enkele investeerders. Hieronder worden twee mogelijke scenario´s uiteengezet.

Nieuw personeel

Onder het motto #DurfTeDenken kwamen er inzichten over een nieuw personeelsbestand. Voortaan zouden verschillende medewerkers − naast hun academische carrière − aan de slag moeten in de Brug. Hendrik Vos, expert borrelhapjes, liet in 'de Afspraak op vrijdag' weten dat hij dit idee genegen is. Zo dacht ook steak-met-Stijn Baert dat zijn financiële knowhow en culinaire inzichten hem tot de ideale CEO zouden maken. Stijn opperde een herziening van de menukaart en een eventuele samenwerking met Deliveroo en TakeAway. In de keuken aan de slag gaan lijkt hem eerder een taak voor zijn collega´s.

De McBrug

Omdat studenten de McDonald´s de laatste maanden boycotten, heeft de Amerikaanse fastfoodreus nood aan een beter imago. Een complete overname van de restaurants is een 'McStapje te ver' liet McDonalds België weten. Een meerderheidsaandeel zou volgens het bedrijf echter wel bespreekbaar zijn. Wat dacht je bijvoorbeeld van een McSoep met een McCripsyBroodje of McSpaghettiMenu? Het avondeten was nog nooit zo #McGezellig.

Die twee voorstellen zijn maar het topje van de ijsberg. Zo lieten enkele ondernemers zoals Marc CouckePaul Gheysens, de CEO van het bouwbedrijf Ghelamco, en Sonja Kimpen, bedrijfsvoerdster van de firma Synergie Brood, weten geïnteresseerd te zijn in een mogelijke overname. Ook de charmante Blankenbergenaar, Michel Van den Brande – bekend van 'The Sky is The Limit' − leek te azen op een overname. Michel bracht immers ter kennis dat hij met zijn 'stellingbedrijf' veel ervaring heeft in brugrenovaties. A match made in heaven!

Gemiddeld: 5 (2 stemmen)