Veggie parmentier: een onbekend hoopje lekkers ★★★½

Het is druk in resto De Brug. De eerstejaarsstudenten vinden duidelijk hun weg naar de UGent-keuken. Op het moment van schrijven stond veggie parmentier op het menu. Wat mag dat wel zijn?

Het eerste feit over het gerecht brengt meteen ook een ontgoocheling met zich mee. Er zit namelijk al puree in het gerecht, waardoor de optie tot kroketjes of frietjes vervalt. Toch kan de lasagne-moussakastructuur ons wel verblijden.

Eens de krokante korst weggehaald wordt, valt echter moeilijk te onderscheiden wat er op het bord ligt. De eerste hap verraadt wel de mogelijke aanwezigheid van champignons. De puree die in het gerecht zit, zorgt voor een volle smaak en de saus maakt elke hap nog smaakvoller. Een gouden combinatie, als het ware.

Het feit dat de borden volledig afgelikt in de afruimkar belanden, onderstreept dat het gerecht in de smaak valt. Het is dus een waardige vegetarische optie. En toch: de enige vegetarische optie waar studenten écht naar hunkeren, blijft de veggiespaghetti, die nog steeds vermist is.