Een lek in de Vlaamse tv-wereld

De komende lente staan er opnieuw enkele interessante, verfrissende, spannende programma’s voor de deur. Via een lek konden we ze in primeur bekijken en we kunnen hier al een tipje van de sluier oplichten.

Over een sluier gesproken: niets minder dan 'Blind Getrouwd' krijgt een eigen spin-off, 'Blind Getrouwd Kids'. Onder het motto "jong geleerd is oud gedaan" krijgen de deelnemertjes tussen acht en twaalf de kans om de eeuwige liefde te vinden. Na een huwelijk met gastoptreden van sponsor Studio 100 (met onder andere 'I love you baby' van K3 en 'Wij gaan vliegen' van Samson en Gert), gaan de jonge koppeltjes op vakantie naar hun droombestemming: Plopsa Indoor Hasselt, Centerparcs De Haan of de Efteling. Aan de hand van doordachte, psychologisch uitgewerkte activiteiten zoals 'blad, steen, schaar' en 'tikkertje' leren de kandidaten elkaar op een intieme manier beter kennen, waarna ze thuis in een week-week regeling bij elkaars ouders intrekken. Wie vindt zijn of haar eeuwige liefde?

Onder het motto 'jong geleerd is oud gedaan' krijgen de deelnemertjes tussen acht en twaalf de kans om de eeuwige liefde te vinden

Minder eeuwige liefde is aanwezig tijdens een extra seizoen van 'Temptation Island'. Net zoals vorige jaren moeten de kandidaten de zoete verleiding proberen te weerstaan, maar in plaats van Joshua's Floshua, Kens gitaar en Mambo's mambo, proberen de vier koppels op dieet om de echte verleiding te weerstaan: snoepgoed, frituursnacks, en frisdrank. Wie kan zich blijven onthouden? Wie sluipt er 's nachts naar de koekjeskast? Op de kampvuren zien de deelnemers geen marshmellows, maar elkaars emotionele dieptepunten. Emotie, spanning, intrige, en een hoop Kinder Bueno's.

Een echt emotioneel dieptepunt zul je vinden bij de spin-off 'Last Dates'. Net zoals bij 'First Dates' zoeken de kandidaten hun grote liefde, maar dat is gewoon niet hun huidige partner. In het restaurant helpt recent relatiebreukexpert Koen Wauters de deelnemers om de boodschap zo zacht maar duidelijk mogelijk aan te brengen. Tijdens het diner krijgen de deelnemers de kans om hun relatie van begin tot einde te overlopen en om te klagen over schoonmoeders en de ambetante gewoontes van hun partners. Na het diner kunnen de kandidaten dan afspraken maken rond het hoederecht van de kinderen en huisdieren, het teruggeven van te grote hoody's en wanneer ze thuis zullen vertrekken. Een lach en een traan voor het hele gezin!

Maar het hoeft niet allemaal om liefde te draaien. Onze staatszender komt daarom met 'Niemand Beroemd', het programma dat hopelijk een einde maakt aan zijn tegenhanger. Na het onbegrijpelijke succes van 'Iedereen Beroemd' zat Eén met een stormloop van vijftigplussers die belden of ze toch ook niet even op tv mochten komen. Hier krijgen jullie de meest grappige, vreemde en emotionele inzendingen, van ene Delphine B. die spreekt over haar leven zonder haar biologische vader, tot een zekere Dries V.L. die zijn universiteit toch zo hard mist. De ideale afsluiter na een zware week voor de echte student.