Alma Maters Kroost

Sara Van De Balie

Ze is de meest modieuze medewerker van de UGent. Ze is de sleutelbewaarder van ons geliefde studentenhuis De Therminal. Ze is onze strenge, maar rechtvaardige moeder tijdens de week. Ze is Sara Van De Balie. U leest het goed, er wordt wel eens gefluisterd dat haar achternaam echt 'Van De Balie' is. Van achter haar workstation oftewel 'de balie van De Therminal' heeft ze zicht op alles en iedereen die het gebouw binnen- en buitenstrompelt. Merkwaardige taferelen en ranzige studenten zijn haar niet onbekend: "Verenigingen die hier feestjes houden zijn de ergste. Een van de gruwelijkste ontdekkingen die we hier al gedaan hebben, waren ondergeplaste bierflesjes in de urinoirs. Achteraf lach ik met dat soort dingen, maar op het moment zelf is het even schrikken", aldus Van De Balie. "Ik droom ook nog steeds van de dag dat studenten mij de sleutels en beamers op tijd en op de juiste manier komen terugbrengen. Ik maak veel mee met studenten en ze zijn verantwoordelijk voor een aantal zeer vervelende grijze haren, maar toch zie ik hen graag."