Kort

Enkele weken geleden zat ik op het kot van mijn neef, samen met een paar vrienden van hem. We waren aan het kletsen over artiesten die we leuk vonden, stand-up shows die we wilden bijwonen en films waarvoor we stonden te popelen om ze te zien. Het duurde niet lang voor we begonnen over dingen die we samen in ons geliefde Gent zouden kunnen doen. We namen de Schamper er bij (gebaseerd op waargebeurde feiten, red.) en begonnen wat te bladeren. Er zijn weinig dingen zo Amerikaans (maar ook studentikoos) als beerpong (Verkeerd Geparkeerd, 18/11). Dit is een echte aanrader voor zij die zich vaak vervelen op een feestje of iets nodig hebben om hun interne dialoog even af te zetten. Raar maar waar: ook introverten kunnen feesten.

Om in dezelfde sfeer te blijven: een pokertoernooi (VEK, 19/11) kan wel eens een goede manier zijn om eindelijk al dat geld terug te krijgen van je vrienden die nooit terugbetalen. Heb je het toch meer voor voor een gezellige, warme sfeer, vooral nu het kouder wordt? Een schaats-TD (VGK & HILOK, 20/11-21/11) met wat glühwein, goede vrienden en veel vallen; waarom ook niet? Natuurlijk ben je ook een student en wil je af en toe (maar niet te vaak) iets bijleren. Spijtig genoeg zijn maar weinig dingen zo interessant als Netflix. Indien je in jouw 'recent bekeken'-lijst toch ook docu's zoals 'The Blue Planet' of 'Cosmos' hebt staan, spreekt Talk: Earth from Space (VVN, 25/11) jou misschien aan.

Na al die lessen kan het wel fijn zijn om de avond af te sluiten met iets interactievers. Sta jij graag eens in de spotlight of doe je gewoon graag eens gek? Een karaokeavond (Tomo No Kai, 28/11) maakt al je dromen waar! Of doe je het toch graag wat rustiger aan? Dan kan je zeker eens meedoen met een alternatieve stadswandeling (Jong Groen StuGent, 28/11). Hoe of wie je ook bent, Gent has got you covered!