Kort

Het is zondagnacht en wie nog wakker is, richt zijn blik naar de hemel. Daar vliegt immers, rakelings langs het belfort van Gent, het mythische paard Pegasus. Met zijn zwierige manen en ritmische hoefgetrappel laat het studenten dromen van de wilde feesten en ander vertier dat hen te wachten staat bij de start van een nieuwe week. ’s Anderendaags worden Aurelie en Andreas geïnspireerd wakker en hun agenda’s vullen zich met studentikoze activiteiten. Aurelie is ambitieus: eerst ’s avonds eens joggen (LoOpAK, Oosterse Afrikaanse Kring, 21/10), vervolgens die Linux-software laten installeren (Linux Install Party, Zeus WerkgroeP Informatica, 21/10) en erna naar de cocktailavond van Hermes (21/10) om een lief te zoeken. Ondertussen heeft de magie van zondagnacht ook Andreas uiterst ondernemend gemaakt. Hij gaat naar de buitencinema (Vlaamse Psychologische en Pedagogische Kring, 22/10) en hoopt daar de ware te ontmoeten onder de sterrenhemel. Hij vangt bot, maar realiseert zich tevens: "Aan een goed visser ontglipt wel eens een aal", en met hernieuwde moed verdiept hij zich verder in het firmament op de sterrenavond op campus Sterre (Vereniging Voor Natuurkunde, Sterrenkijkavond "De toekomst van de zonnefysica", 22/10). Doorheen de week drinken onze twee helden alcoholische dranken van allerhande allooi: champagne (Cava- en Champagne-avond, HSC De Dijlebrassers, 22/10), rood kasteelbier (La Vie en Rouge, Vlaamse Logopedische en Audiologische Kring, 23/10), jenever (Jenevervoetbal, Vlaamse Biomedische Kring, 24/10) en ongezonde hoeveelheden bier (Oktoberfest, Dionysus, 24/10). Het lot is onverbiddelijk en hun paden kruisen geen enkele keer gedurende het bovenstaande drinkgelag. Terwijl Andreas in de Plateau een lezing over de waterproblematiek in Vlaanderen bijwoont (Climate Talks: Extreme weersfenomenen, Vereniging Voor Natuurkunde, 28/10) tekent Aurelie dan weer present op een lezing over (a)sociale media in de Blandijn (Christen Democratische Studenten, 28/10). Het is pas op de Halloween Party in de Yucca (Vlaamse Economische Kring, 30/10) dat ze elkaar ontmoeten en dat Andreas o zo romantisch vraagt om te muilen. Daags nadien worden ze arm in arm gespot op de filmavond in Home Astrid (31/10) en wordt door kwatongen beweerd dat er nog eens kinderen van zullen komen. Pegasus hinnikt alvast instemmend.