The Schamper Times

Studentenvertegenwoordigers heb je in alle soorten en maten, maar één ding hebben ze gemeen: ze zijn een gevaar voor de samenleving en moeten zo snel mogelijk geliquideerd worden. Draco dormiens nunquam titillandus.

Radicale communisten opgepakt!

De UGent (powered by Het Paard van Troje™️) gaat er prat op een plaats te zijn waar ondernemer en academicus elkaar kunnen vinden. En terecht! Dat 99% van de afgestudeerden meteen werk vinden is al een heuse prestatie, maar dat 90% van de studenten al een job heeft tijdens hun studie is nog veel indrukwekkender. Dit alles is natuurlijk het resultaat van de privatisering van ons onderwijs. Op deze manier wordt de jonge ondernemer-in-wording al gauw geconfronteerd met de échte wereld.

Enkele radicale communisten vonden het echter nodig het bedrijfsleven onterecht zwart te maken in hun lessen, die zo gul door diezelfde bedrijven gesponsord worden. Zo besloot notoir communist Daniel Smith, voormalige professor wereldpolitiek, de studenten een les vol leugens voor te schotelen. Twee uur lang werden de leerlingen daar geconfronteerd met een samenzweringstheorie over een hoop banken die in het begin van de 21ste eeuw zogezegd de economie in een crisis gestort zouden hebben. Nonsens uiteraard. Op soortgelijke wijze besloot Isabelle Vandamme, voormalige professor biologie, dat het een slim idee was in haar aula valse geruchten te verspreiden over de eigenaar van haar faculteit: Bayer-Monsanto.

Beide professoren werden gelukkig snel opgepakt en werden vervolgens ontslagen. Onze universiteit laat op deze manier zien dat het streng en correct omgaat met dit soort leugens en samenzweringstheorieën!

Vluchtelingen krijgen vast onderdak!

Als je de afgelopen maanden in de ghetto's van Gent geweest bent, zul je ze wel gezien hebben. In oranje plastieken zakken en met houten klompen tegen de sompige grond strompelen ze rond ter hoogte van de Dampoort of Merelbeke, op zoek naar weggesmeten Julientjes™️ of bruikbare kartonnen dozen. Ik heb het uiteraard over die ranzige Hollandse vluchtelingen die sinds kort onze mooie stad besmeuren.

De UGent (powered by Het Paard van Troje™️) zal dat probleem echter aanpakken door onderdak te verlenen aan dat schorriemorrie. Ze zullen een van de vele mooie minimal homes worden aangeboden, als ze zich nuttig maken aan onze universiteit door een kleine taak op zich te nemen. Onderdak voor lichte arbeid? Ik zie geen reden tot zagen, meneer de Kaaskop!

Bert Selleslagh

Colosseum opnieuw open!

Dé studentenfavoriet is weer terug. Nadat hij enkele maanden gesloten was door het beruchte incident met het yperiet en de robotslangen, is het Studentencolosseum eindelijk weer terug met een nieuwe sponsor: Redbull! Arme studenten kunnen vanaf volgende maandag zoals tevoren weer een centje bijverdienen door deel te nemen aan de vele activiteiten die het Studentencolosseum te bieden heeft. Op deze manier dragen ze bij tot de plaatselijke economie en vermaken ze voor de verandering eens hun medestudenten, in plaats van constant te mekkeren over de privatisering. Uiteraard zullen alle favoriete evenementen weer een comeback maken. Bereid je dus voor op een goed gevuld programma met een-op-eengevechten tot de dood, battle royales en opvoeringen van historische veldslagen. Tickets zijn alvast te verkrijgen aan de balie in het UFO. En aan zij die wensen deel te nemen: May the odds be ever in your favor!