Week van de vleespromotie

Na de week van de steak-friet, staat het Vlaams Centrum voor Agro- en visserijmarketing (VLAM) klaar met een nieuwe campagne rond de week van de hutsepot. “Als Belgen zijn we niet alleen verzot op een lekker stukje vlees van bij ons, ook een stevige portie hutsepot, zoals grootmoeder ze klaarmaakt, smaakt” zegt woordvoerster Mia Reyntjens. Op de vraag of die portie hutsepot vergezeld wordt door een braadworst, antwoordt ze dat de kritiek rond vleespromotie hen toch aan het denken gezet heeft. “We hebben onze focus verlegd naar plantaardige landbouwproducten.” Hermes Sanctorum, criticus van de steak-week, reageert alvast positief. “Blij dat het VLAM eindelijk de promotie van dit ongezonde en dierlijke product heeft stopgezet. Nu kan ik mijn pijlen richten op andere projecten, zoals het neersabelen van het lokale streekbierenfestival: een echte schande om alcohol zo te bejubelen met gemeentelijke middelen.” De VLAM laat tevens weten dat ze hun jaarlijkse week van de friet schrappen en vervangen door een week van de quinoa. “Onze ogen zijn echt geopend”, oppert Reyntjens overtuigd. Komend voorjaar staat nóg een Vlaamse klassieker op het programma. Dan vieren we de week van de vol-au-vent. “Of ja, vanaf nu dus de week van het leeg videetje.”

Nog geen stemmen

Reactie toevoegen