Kort

Eindelijk, daar is het nieuwe academiejaar. Tijd dus om het brein weer uit zomermodus te halen, maar ook het uitgelezen moment om op sportief vlak een nieuwe start te maken. Elke student weet immers: mens sana in corpore sano. De kakelverse eerstejaarsstudenten kunnen de veters meteen strikken voor het Eerstejaarsvoetbal (LILA 25/09). Wij twijfelen er niet aan dat de prestaties van Onze Jongens op het voorbije WK ook de nieuwbakken eerstejaars zullen inspireren tot hoogstaand voetbalspel. De dorstige kelen daarna kunnen rijkelijk volgegoten worden tijdens de Kroegentocht Eerste Bachelor (VGK, 25/09). Studenten die na een heerlijk warme, lome zomer op sportief vlak iets rustiger van start willen gaan, zitten goed bij het Kubb-tornooi (Dentalia, 25/09). Op Wikipedia lezen we: "Kubb is een spel met als doel het omvergooien van houten blokken door er houten stokken tegenaan te gooien. Het woord 'Kubb' betekent 'houten blok' in het Götlands dialect van het Zweeds.Meer uitleg hebben wij alvast niet nodig om volledig hyped te zijn. Niet minder hyped zijn we echter ook voor de Student Kick-off (26/09), ondertussen uitgegroeid tot het grootste welkomstfestival van Vlaanderen. Onder meer op de affiche dit jaar: Brussels' finest Zwangere Guy, The Lighthouse en PartyFrieX (bekendste nummer: 'Ik Moet Zuipen'). ‘Ik moet zuipen’ is tevens een treffende omschrijving van wat van u verwacht wordt op de Openingscantussen van HILOK en VGK (27/09). Menig student heeft na al dat sportief en alcoholisch vertier echter ook wel eens nood aan een intellectueel verantwoord tussendoortje. Vuurwerk lijkt ons alvast gegarandeerd op de Lezing van Nigel Farage (KVHV, 28/09), niet te verwarren uiteraard met de Comedynight (KILA, 01/10). Voor de student die het na week één nog niet opgegeven heeft om eindelijk iets aan die lamentabele fysieke conditie te doen, is er Lopen rond de Watersportbaan (VLK, 01/10), volleybaltraining (VDK, 03/10) of voetbaltraining (VDK, 03/10). Ook op het programma: een heuse Pokeravond (VTK, 03/10). Werd ons door een ervaren pokeraar ingefluisterd: poker voelt aan als een sport, maar dan zonder de push-ups. Wat ons betreft: game on!