Achterklap

Belastingbetalers

Therminal, Therminal, Therminal ... Eindigt de miserie ooit? De lieve mensen van de Dienst Studentenactiviteiten hebben het weer vlaggen. Aan de andere kant van het water woont een manspersoon die zich ergert aan de groenwerken aan het studentenhuis. De vegers en blazers die ingeschakeld werden om de herfstblaadjes weg te werken irriteren de beste man mateloos. Met topargumenten als "het lijkt onnodig om in deze winterperiode de grasperkjes een zomerse indruk te willen geven, het ziet er zeer onnatuurlijk uit", "met een grote bezem zou het sneller gaan" en "een beetje natuur is welkom in Gent, laat de blaadjes liggen" maant hij aan om de werken stop te zetten. Deze werken zouden immers ook een impact hebben op de levenskwaliteit van "belastingbetalende" bewoners. Oké dan.

Bierkoningen

Op de laatste woensdag voor de inhaalweek vindt traditioneel de Massacantus plaats. Dit jaar was de 25ste editie, en kosten nog moeite werden bespaard om er weer een spetterend feest van te maken in Flanders Expo. Ook burgervader Daniël Termont liet zijn gezicht zien. Met 2322 aanwezigen die samen zo'n 8000 liter Rodenbach consumeerden, maakte het event haar naam van grootste cantus van het land weer waar. Elke editie wordt er een Bierkoning verkozen, maar deze editie nodigden de organisatoren ook de bierkoningen van de voorgaande edities uit. Zes van hen kwamen opdagen en konden zo strijden voor de titel van 'Titaan'. Lode Kerckhof van Hortecta ging met die eer lopen.