Van twee walletjes

Edito

Arthur

Dinsdag 26 september, ergens in de namiddag. Ik vorm het nummer van kersvers verkozen rector Rik Van de Walle. “Rik Van de Walle … is momenteel niet bereikbaar. Spreek een boodschap in na de toon.” Ach, denk ik, de man is net verkozen, hij heeft het vast heel druk. Ik besluit een e-mail te verzenden, die kan hij beantwoorden wanneer hij even de tijd vindt. Ondertussen denk ik aan al de prangende vragen die studenten hem willen stellen. Donderdag 28 september: ik bel opnieuw. “Rik Van de Walle … is momenteel niet bereikbaar.” Ach, denk ik, de mailbox van de goede man zit vast overvol, ik stuur hem een sms’je, dat kan hij lezen wanneer hij even de tijd vindt. In het weekend vindt hij vast wel een momentje om ook met zijn studenten af te spreken.

"Hij heeft het vast ongelofelijk druk"

Maandag 2 oktober. Intussen heb ik gemaild, gesms’t en met vijf verschillende telefoons gebeld, waarvan twee met een UGentnummer. “Blijf ons tegenspreken, blijf ons in vraag stellen”, de slogan die het duo enkele weken terug uitsprak, in gedachten houdend, probeer ik het dan maar een laatste keer via Twitter. Ongeveer een uurtje later laat mijn GSM me het signaal voor een nieuwe e-mail horen. Van Rik.Vandewalle@UGent.be. Hij biedt zijn excuses aan voor het late antwoord. “Graag contact met rectoraatsmedewerkers Linda en Lut voor een afspraak, aub”, klinkt het. In de namiddag volgt ook een bericht van Linda: donderdag 26 oktober. Niet de volgende editie, maar pas die nadien kunnen we dus ten vroegste een interview publiceren met de nieuwe rector. Ach, denk ik, de man moet het werk van maanden in één week proppen. Hij heeft het vast ongelofelijk druk.

Vrijdag 6 oktober. “dS Weekblad stapte eerder deze week samen met Rik Van de Walle voor het eerst zijn nieuwe kantoor binnen. Zaterdag leest u het interview met de gloednieuwe rector.” Op de bekendmaking van de verkiezingsresultaten waarschuwde Sas van Rouveroij, voorzitter van de Raad van Bestuur van de Universiteit Gent het duo nog half grappend: “Bij de studenten hebben jullie nog wat werk, met 52 procent.” We boden u in Schamper de mogelijkheid om uw belangrijkste stakeholders, de universiteit, toe te spreken. Onze redactie betreurt het dat u deze liet liggen, meneer de rector.

Gemiddeld: 5 (3 stemmen)