Getal van de week: 720

Geen 10.000 luchtballonnen maar 720 gewone ballonnen, zoveel dacht de Dienst Studentenactiviteiten (DSA) nodig te hebben om van haar Gala-avond der Studentenverenigingen een succes te maken. Op deze avond zet de DSA de konventen en de studentenverenigingen in de bloemetjes, maar eigenlijk is het gewoon een leuke manier om te prédrinken op kosten van de UGent. Studenten die anderhalf uur naar een aantal speeches in de Aula Academica luisteren worden beloond met een receptie. Pluspuntjes voor de speech van de voorzitter van het Kultureel Konvent Arne Min Jou, we hebben nog nooit iemand het plot van een Temptation Island-aflevering zo prozaïsch horen vertellen. De receptie ging door in het peristilium van de Aula, dat voor de gelegenheid versierd was met de voormelde ballonnen. De DSA had waarschijnlijk niet gerekend op de jeugdigheid van veel studenten, die het nog steeds hilarisch vinden om met een heliumstemmetje te babbelen of om de koorden van de ballonnen door te bijten. Die dertig ballonnen op het plafond zullen ooit wel naar beneden komen zeker? Leuke anekdote: studentenbeheerder Pieter De Pauw heeft een genante fout gemaakt bij het regelen van de catering. Hij dacht dat hij een topdeal te pakken had omdat de service inbegrepen was in de prijs. Een dag voor het event zelf kwam hij er echter achter dat het ging om het servies. Genius.