Achterklap

Bakouna Mataarta

Bakou Mertens is naast een gepassioneerde studentenvertegenwoordiger in de Sociale Raad ook nog eens een goede econoom in spe! In de les van prof Stijn Baert worden studenten soms extra gemotiveerd om te antwoorden. Tijdens de oefenles Micro-Economie kregen de studenten tien minuten om een oude examenvraag te beantwoorden. De eerste die het antwoord vond, kreeg een taart en laat dat nu net Bakou geweest zijn. Dit was overigens de eerste les economie die hij ooit heeft gevolgd. Fun fact: deze taart was zijn avondeten tijdens het volgen van de verkiezingen in de VS.

Zorg maar dat ge niet pist

Studenten, de Dienst Studentenactiviteiten (DSA) walgt van jullie! Oké, niet van jullie allemaal, maar er zitten toch een aantal vetzakjes tussen jullie rangen. De Turbinezaal van de Therminal rook al enkele dagen onfris, maar de bron van de stank bleef onbekend. Tot Jasper De Pauw, schoonmaker in het gebouw, een vuilnisbak aantrof waar iemand in had geürineerd. Gelukkig heeft de DSA vorige week een berg schoonmaakgerief aangekocht: in elke zaal zal er materiaal liggen om na een activiteit alles proper achter te laten. De DSA is veel te goedgelovig, studenten, maar ze zijn toch zo lief. Dus doe volgende keer maar een efforke, het is slechts een peulschil vergeleken met wat zij voor jullie doen.

't Is een theorie

De UGent-delegatie zakte onlangs af naar Groningen voor U4, een samenwerking tussen universiteiten in Gent, Göttingen, Groningen en Uppsala. Deze editie draaide rond duurzaamheid en daarom vertrokken de studenten flink met de trein richting Nederland. Ze konden aanbevelingen doen aan de instellingen om de duurzaamheid naar een hoger niveau te tillen. Natuurlijk werd er ook gedronken. Tijdens een bierestafette tussen de verschillende delegaties wonnen de studenten uit Duitsland. Shame on you, UGent'ers. Op de terugweg naar Gent irriteerde onze delegatie overigens haar medetreinrezigers mateloos door heel de tijd 'Het Gras van het Noorderplantsoen' te zingen.