Examen Politicologie in resto De Brug door bezetting UFO

Op maandag 27 mei zal het examen Politicologie van Carl Devos niet plaatsvinden in het bezette UFO, maar in resto De Brug, zo meldt de professor op X, het voormalige Twitter.

Op maandag 27 mei zal er geen examen Politicologie van Carl Devos plaatsvinden in het UFO, maar in studentenresto De Brug, zo meldt de professor in een tweet. Dat nieuws bevestigde hij eerder vandaag ook in een Ufora-melding gericht aan de studenten die daar normaal gezien examen hebben. Het zou gaan om 264 studenten die het examen nu op een andere plek moeten afleggen.

Het examen zal voor die studenten nu doorgaan in De Brug, op het gelijkvloers, +1 en in de ruimte boven de cafetaria, maar indien nodig zou het examen ook door kunnen gaan in Auditorium A Jean-Norbert Cloquet op verdieping -3 van het Technicum. In de Ufora-melding laten de lesgevers, Carl Devos en Nicolas Bouteca ook weten dat er werknemers ter plekke zullen zijn om ervoor te zorgen dat alle studenten weten waar ze moeten zijn.

De verandering van locatie komt er omwille van de bezetting van het gebouw, die na een incident aan het rectoraat op vrijdag uit de hand liep. De rector liet daarop weten dat hij de bezetting wil stopzetten en op zondag een gesprek wil aangaan met de bezetters. Zij gingen niet in op die uitnodiging.

Eerder communiceerde rector Rik Van de Walle in een Ufora-melding op 22 mei dat alle examens in het UFO zoals gepland kunnen doorgaan, ondanks de bezetting van het gebouw. Ook op vrijdag 24 mei bevestigde de rector nog in een mail dat de examens konden doorgaan in het bezette gebouw en dat, indien de situatie veranderde, de werknemers en studenten per mail en via Ufora op de hoogte gesteld zouden worden. De precieze reden waarom het examen verplaatst werd en of de andere examens in het gebouw kunnen plaatsvinden, is nog niet duidelijk.

Bericht:
Geen reden om het examen te verplaatsen, want er is geen veiligheidsrisico. Al 3 weken is de bezetting in het UFO vreedzaam verlopen en zijn er geen incidenten geweest, lessen in Auditorium Leon de Meyer gingen door zonder problemen. Spijtig dat de situatie bij het rectoraat uit de hand is gelopen, maar de bezetting in het UFO ontruimen en een examen laten verplaatsen zijn volledig overdreven. Daarnaast, als de rector gewoon de terechte eisen van de actievoerders zou inwilligen zouden ze vertrekken en waren er geen problemen meer.

Bericht:
Wel belangrijk ter verduidelijking: De bezetters gingen specifiek niet in op de uitnodiging tot een gesprek op zondag omdat de vraag te kort voordien werd gesteld. Ze gaan wél in op de uitnodiging tot verdere gesprekken op een ander tijdstip.

Fatal error: Allowed memory size of 134217728 bytes exhausted (tried to allocate 50343017 bytes) in /var/www/html/v2/public/sites/all/modules/browscap/import.inc on line 115