Resultaten enquête

Top 5 boeken die studenten lezen:

"Elon Musk"

"How to become a Straight-A Student"

"23 things they don't tell you about capitalism"

"Ben de titel vergeten, 't was ook niks bijzonders"

"Feitenkennis van ya boi Rosling"

Vinden studenten lezen nuttig? Waarom?

"Ik vind het nuttig jep. Je kan ermee opscheppen tijdens enquêtes en boeken die op het nachtkastje liggen kleedt de kamer echt aan! Ohja, je steekt er her en der ook iets van op en je leert veel over taal tijdens het lezen."

"Nuttig en waardevol zijn niet hetzelfde maar ja, persoonlijk is lezen voor mij ook nuttig. Verwerkingsprocessen en self-awareness enzo."

"duh je leert allemaal fancy woorden en uitdrukkingen"

"Zeker! Het nut van lezen zit voor mij in alle gevestigde clichés: het opent je wereldvisie, contact met nieuwe/andere manieren van denken, je kan je focussen op een andere wereld als het ware die toch heel erg op dejouwe lijkt, afleiding van dagelijkse zorgen en relativering van die zorgen, de schoonheid die in woorden en zinnen kan zitten..."

"Lezen is helemaal nergens goed voor, dat vind ik er zo leuk aan."

"Neen" (nvdr: nog geen 6% van de respondenten antwoordde dat lezen geen nut had)