EXCLUSIEF: Het recept van Ben Weyts' soep

Wie steun voor studenten in moeilijkheden zegt, zegt soep. Wij kregen een exclusieve blik in de keuken van Ben Weyts, minister van Lager en Middelbaar Onderwijs, en leren jullie vandaag hoe je soep maakt zoals een echte Vlaemsche minister.

Benodigdheden:

- 300 g gehakt van een genderneutrale vogel

- Snuf paprikapoeder

- Snuf knoflookpoeder

- Snuf peper en zout (Ben Weyts gebruikt zout van studententranen)

- 1200 ml water

- 2 blokjes groentebouillon

- Soeplepel incompetentie

- 250 g soepgroenten (fijngesneden)

- 1 grote ui

- 1 klontje boter

Mix het gehakt met de kruiden en draai er kleine balletjes van. Versnipper de ui. Smelt de boter in een soeppan. Fruit de ui aan tot die bruin begint te kleuren. Voeg de soepgroenten (fijngesneden) toe en laat het een minuut aanbakken.

Voeg dan het water, de studententranen en de groentebouillon blokjes toe en breng aan de kook. Voeg de gehaktballetjes toe en laat de soep nog tien minuutjes doorkoken. Negeer intussen de hulpkreten van studenten. Deze soep wordt het best geserveerd met een holle boodschap en een schouderklopje.

Gemiddeld: 5 (2 stemmen)