Een cappuccino in De Brug ★★★

De Brug is meer dan spaghetti, in de cafetaria wordt naast de klassiekers ook een echte studentenbenodigdheid verkocht: koffie. Schamper test voor jou het zwarte goud.

De gemiddelde student durft een korte nacht, of dat slaapgebrek nu studiegerelateerd is of niet, al eens te compenseren met een dosis cafeïne. Snel snel een koffie halen voor de les of tijdens de pauze is voor velen niet alleen een gewoonte, maar een noodzaak.

Op een druilerige vrijdagochtend waagden we ons aan een koffie in Cafetaria De Brug. We kozen voor een cappuccino, een klassieker onder de koffie-met-melk-bereidingen. Nadat die ietwat onpersoonlijk besteld was aan een automaat en er 2,40 euro verdwenen was van de bankrekening, kon de machine haar werk doen.

Dat werk was aan de middelmatige kant. Een machine kan natuurlijk niet tippen aan een barista in een hippe koffiebar waar het menu op een krijtbord staat, maar als we de wereld moeten geloven, zijn we beter af met ons brugkoffietje als we ooit nog een huis willen kopen. De koffie van De Brug is in de tussentijd een goed alternatief.