Best of: picknickplekjes

De eerste zonnestralen durven zich eindelijk te tonen en zorgen dan ook voor blije studentensnoetjes. Het picknickweer is gearriveerd, dus hier volgt de top drie beste plekjes in Gent om je neer te vleien met een hapje en een drankje.

1. De Krook

Een bankje, een riviertje en af en toe een eend. Wat heeft een mens meer nodig? Wanneer de zon schijnt aan de Krook vind je ze daar allemaal terug. Niet te ver van de bewoonde wereld is dit stukje natuur terug te vinden. Koop een stokbrood, hummus, tomaatjes en een fles rosé en zet je tussen de planten aan het kabbelende beekje. Zwaai tussen je happen door naar de bootjes die voorbijvaren en lach ze uit als ze de hoek omgaan. Een geweldige ervaring. Je gaat niet de enige zijn die ervoor kiest om daar te ontspannen, maar een plekje zal je altijd hebben! 'Chillen aan de Krook' is een begrip geworden en we zijn er allesbehalve boos om.

2. Muinkpark

Het Muinkpark is één van de gezelligste parken van Gent. Mede door het feit dat er vooral partyvelders vertoeven, omdat het park gelegen is tussen twee campussen van Artevelde, is het er aangenaam zitten. Zeker deze tijd van het jaar is het voor de dierenliefhebbers dé plek om te picknicken. Aan de vijver kan je namelijk een hele hoop eendenkuikentjes spotten. En dat is niet alles wat dieren betreft, want in die vijver kan je ook nog eens apen zien zitten op een grote boomstronk (nee, dat zijn geen Arteveldestudenten), en ook papegaaien ontbreken er niet. Eigenlijk is het Muinkpark aan het evolueren tot een ware zoo. Lekker eten, een drankje en dieren spotten: je vervelen zal je er niet snel doen.

3. Coupure

Het minste straaltje zon ontketent een heftige massabijeenkomst van Gentse studenten aan de Coupure. Ziet er heel gezellig uit, maar is enorm druk. Dertig conversaties door elkaar en veertien boxen waardoor er simultaan andere muziek knalt. Niet overdreven luid, maar net niet stil genoeg om het niet irritant te vinden als je erop gaat letten. De berm waar je je op nestelt is steil, dus de angst om in het water te donderen is niet onterecht. Maar al bij al is het wel een leuke plaats om na de lessen even te hangen, te roddelen, te ademen en frustraties te uiten over hoeveel je nog moet inhalen terwijl je op je gemakje picknickt.