Handboeken blijken nuttig

Na maandenlang zweten en zwoegen kan een team van wetenschappers eindelijk naar buiten komen met een baanbrekende vondst: handboeken blijken echt iets bij te dragen aan studieprestaties. De wetenschappers zijn euforisch: "Zoals iedereen die een beetje bij zinnen is, gingen wij ervan uit dat cursussen slechts een hoopje verspild papier waren die enkel het winstbejag van proffen ten goede kwamen. We moeten echter onze vooringenomen assumpties herzien. Na enkele succesvolle experimenten in de kelders van het Ufo bleken we een positieve correlatie te vinden tussen examenresultaten van studenten en het bekijken van het handboek."

Deze onderzoeksresultaten zullen de studiemethode van vele studenten op losse schroeven zetten. Het powerpointscrollen is voorgoed verleden tijd. Vanaf nu zal men opnieuw volzinnen moeten kunnen verwerken. Het is maar de vraag of de moed gevonden zal worden om opnieuw aan te leren hoe men een fluostift vasthoudt.

Menig kapitalist investeerde al gretig grote sommen geld in aandelen bij Acco. Er wordt ook gefluisterd dat er in de gangen van de meeste faculteiten al een hele dag het luide getokkel op computertoetsen weerklinkt in de bureau's van vele professoren. Het is de echo van het zegevierende opportunisme in tijden van een bikkelharde crisis.

Bericht:
Beste Een mooi geschreven stuk dat enorm aansluit bij een onderzoek waaraan ik bezig ben, waar kan ik deze 'feiten' terugvinden? Met vriendelijke groet.