Best of: Erasmusbestemmingen

Universiteit van Missouri

De University of Missouri staat bekend als één van de beste journalism schools wereldwijd. Naast journalistiek heeft de universiteit ook een uitgebreid aanbod aan talen, exacte wetenschappen en kunsten. In de VS word je beoordeeld op dagelijks werk waardoor de werkdruk goed gespreid is en het voor een Erasmusstudent easy peasy is om mooie puntenlijst mee naar huis te nemen. De prachtige campus is gevuld met natuur en Amerikaanse geschiedenis en staat bekend voor de bruisende feestcultuur onder studenten. Daarnaast is Missouri, met zijn centrale ligging, de perfecte uitvalsbasis om de VS van kust tot kust te verkennen.

Universiteit van Bologna

Deze oudste universiteit van Europa heeft een groot aanbod aan humane wetenschappen en verrijkende, culturele vakken. Cultuur speelt dan ook een veel grotere rol in de academische wereld in vergelijking met België. Bologna is een ware studentenstad die bewoond wordt met open en sociale jongeren, waardoor je als Erasmusstudent direct lokale vriendschappen sluit. De hele stad is bedekt met prachtige zuilengalerijen die je beschermen tegen de zeldzame regenbui, maar ook een sociale functie hebben. Jongeren komen er samen om bij te kletsen, koffies te drinken en sigaretjes te roken; het culminatiepunt van de Italiaanse cultuur. Kortom, deze stad staat bekend als 'la Dotta, la Rossa, la Grassa': geleerd, rood, en vooral veel lekker eten.

Universiteit van Karlstad

Omdat het schoolsysteem in Zweden vooral belang hecht aan papers en dus geen zware examens, heb je als Erasmusstudent veel tijd om te reizen. Zweden is rijk aan mooie natuur en uitgestrekte meren, waar dan ook veel studenten samenkomen om te barbecueën. Verder hebben vele (uitwisselings)studenten in Zweden 'het noorderlicht opzoeken' ook hoog op de bucketlist staan. In Karlstad zitten veel buitenlandse studenten samen op kot waardoor er een heel gezellige sfeer hangt en je direct vrienden van over de hele wereld maakt. Daarnaast zijn ook de stereotiepe stille Zweden zeer vriendelijk en verwelkomend naar buitenlanders toe.