Best of: uitgaan in Gent

Het zal de gemiddelde student misschien verbazen, maar er is ook een leven buiten de Overpoort. De beste plekken om te gaan feesten en op café te gaan vind je hier.

Vlasmarkt

Charlalalatan

Op een steenworp van het historische centrum ligt de Vlasmarkt. Niet enkel tijdens de Gentse Feesten kan je hier een dansje placeren. Een 'fondke leggen' doe je gerust bij frituur bij Sint-Jacobs waar je kan rekenen op snelle bediening en een groot assortiment aan snacks. Centraal op de Vlasmarkt vind je de Charlatan, een alternatief danscafé waar je evengoed kan feesten op een goeie dj-set als genieten van een avondje stand-up. Heb je zin om gewoon wat te babbelen met vrienden? Geen zorgen: jij voorziet de verhalen, Bar des Amis de drank en de sfeer. Twee verdiepen en togen, twee keer zoveel plezier. Liefhebbers van livemuziek kunnen een concert meepikken in de Kinky Star. Dit café zet in op opkomend talent en alternatieve genres. Bierliefhebbers zullen hun hart kunnen ophalen in de Trollekelder. Met meer dan driehonderd soorten op de menukaart, vinden zelfs de grootste fijnproevers iets nieuws.

Papegaaistraat

De Jan van Gent

Wie 's avonds graag uitgaat in Gent denkt misschien niet direct aan deze straat. Toch is het zeker de moeite om deze buurt een bezoekje te brengen. Weg van het feestgedruis van de Vlasmarkt en de Overpoort vind je op de kruising van de Papegaaistraat en de Oude Houtlei gezellige restaurants en cafés. Geniet van Italiaanse tapas bij Joan of een frietje van de legendarische Frietketel, om daarna je avond verder te zetten in de Loge of de Jan van Gent. Na een avondje op café brengt de tram je veilig naar het station of naar het centrum waar het feest voorgezet wordt. Ideaal voor zij die houden van rustige, gezellige café-avonden met vrienden.

Vrijdagmarkt

Man wijst naar Engeland

De Vrijdagmarkt zal elke student wel bekend in de oren klinken. Met het standbeeld van Jacob van Artevelde op de achtergrond geniet je hier in talloze gezellige cafés van een pintje. Het bekendste café is ongetwijfeld de Dulle Griet, maar ook café VenTura en iets verdop Le Bal Infernal (hoewel niet direct op de Vrijdagmarkt) zijn de moeite. Een nadeel is dat je vanaf sommige cafés slechts zicht hebt op de lelijke ondergrondse parkeergarage. Daarnaast is het tijdens de zomer vaak vechten voor een plaatsje op de vele terrassen. Niet getreurd, de Vlasmarkt is gelukkig maar enkele straten verder.

Gemiddeld: 5 (2 stemmen)