Een recensie van de Brugspaghetti ★★★★★

Behalve door een pandemie wordt de hongerige student ook nog door iets anders geremd in zijn apetijt: onduidelijke namen in de studentenresto's. In deze rubriek vind je iedere editie een recensie van een mysterieus gerecht uit de resto's.

De beruchte Brugspaghetti. De ene student heeft nog nooit iets anders gegeten in de studentenresto's, de ander zwoor bij zijn altaar van Jeroen Meus nooit een hap naar binnen te werken. Door zijn faam is het dan ook maar vanzelfsprekend dat deze reeks recensies begint met de meest iconische van alle gerechten op de UGent-menukaart.

De Brugspaghetti is een simpel gerecht dat bestaat uit een bord spaghettislierten en een laagje saus. Deze nogal waterige saus bevat een reeks moeilijk te onderscheiden groenten en echt of nep gehakt. Criticasters zullen de Brugspaghetti onterecht vergelijken met de spaghetti's die je kunt krijgen in Italiaanse restaurants in Gent. Ik vind deze vergelijking echter oneerlijk. Je kunt evengoed de gedrochten van Domino's vergelijken met een echte pizza.

Er spreekt veel in het voordeel van de Brugspaghetti. Het vult, kost zeer weinig, is vrijwel altijd beschikbaar en heeft geen al te lange rij. Sommigen zullen waarschijnlijk nog klagen dat ze te weinig saus krijgen op hun pasta. Hen kan ik enkel zeggen dat de Brugspaghetti pas klaar is als je het met een halve liter tabasco besprenkeld hebt.