Alma Maters Kroost

In de Therminal, het Studentenhuis van de UGent, tref je een eigenaardig volkje aan: de geëngageerde student! Zo vind je er Sarah Van Acker terug. Meestal bevindt zij zich in het lokaal van de Gentse Studentenraad. Van Acker is student in hart en nieren: ze was ooit studentenvertegenwoordiger (stuver) in de Raad van Bestuur, voorzitter van de Gentse Studentenraad en dit jaar is ze beleidsverantwoordelijke voor de GSR én voorzitter van de Sociale Raad. Het spreekt voor zich dat ze af en toe iets merkwaardigs meemaakt: "Vorig academiejaar was er in ons lokaal 24/7 iemand aanwezig. Je had Ruben, de Bestuurder Onderwijs toen, die werkte tot vijf uur 's nachts en hij werd afgelost door de andere Ruben, de Coördinator, die om vijf uur 's ochtends begon met zijn werk voor de dag. Mensen in de stuverwereld hebben soms gekke ritmes". Als stuver slaag je er niet altijd in om mensen mee te krijgen in je verhaal, soms valt de groep waarvoor je moet spreken eens tegen. Toen Van Acker campagne voerde voor haar stuverschap in de Raad van Bestuur, sprak ze een erg rumoerig auditorium toe. "Ik dacht de studenten stil te krijgen door hen al grappend te zeggen dat ik niet weg zou gaan tot ze stil waren. Dat is toen in het verkeerde keelgat geschoten, waardoor de groep nóg luider begon te praten. Dat was vrij gênant". (Lacht).