Alma Maters Kroost

Op campus Aula loopt een engel rond waarop elke student Politieke Wetenschappen kan rekenen. Voor Kaat van het Monitoraat is studenten helpen hun weg te vinden een echte passie. Als studiebegeleider staat ze altijd klaar voor studenten die het moeilijk hebben met studeren of nood hebben aan een luisterend oor. Verloren zielen helpt ze maar al te graag weer op het rechte studeerpad, al vindt ze het ook heel leuk als studenten gewoon binnenspringen voor een babbeltje. Voor haar is het essentieel om een veilige sfeer te creëren waar iedereen zich welkom voelt. Omdat ze zelf enkele jaren geleden als politicologe is afgestudeerd, begrijpt ze goed wat studenten doormaken. Ze ziet zichzelf als een schakel tussen studenten en de professoren zoals Carl Devos. Daar heeft ze overigens niets dan lovende woorden voor: "Hij lijkt streng, maar is heel menselijk. Toen ik vorig semester jarig was, liet hij de hele UFO 'Happy Birthday' zingen. Dat vond ik enorm lief van hem."