Kort

'Let it snow' galmt door de straten van studentenstad Gent. De blokkende student schuilt voor het gure weer in overvolle bibliotheken. Simon, daarentegen, heeft even genoeg van het fluoresceren en beslist om op avontuur te gaan. Hij schrijft zich in voor de skireis van de Vlaamse Economische Kring (31/01) en trommelt al zijn vrienden op. Ze vullen de flacons aan met jenever op de pannenkoeken en jenever codenight (Zeus WerkgroeP Informatica, 17/12) en zijn klaar om de pistes onveilig te maken. Julian, Simons beste vriend, zit helaas vastgesneeuwd op de collectieve blok (Comac, 26/12), dus Simon besluit hem te gaan redden. Hij komt aan op de blokdagen van FLUX (20/12) en beseft dat hij fout zit. Hij springt op zijn fiets, om de juiste kant op te gaan, wanneer hij plots wordt verleid door de vrolijke klanken van het Gents Universitair Harmonie Orkest (repetitie, 16/12). Julian heeft zichzelf ondertussen gered, maar voelt zich verlaten. Hij beslist om deel te nemen aan de Start To Talk werkgroepvergadering (BeMSA, 17/12) en voelt zich hierna stukken beter. Hij gaat op zoek naar Simon, om hem ladderzat te vinden op de kerstclubavond van Scaldis (18/12). Simon en Julian, eindelijk herenigd, beslissen voor ze op de bus stappen naar koudere oorden, hun vriendschap te beklinken op de officieuze clubavond van Hermes (16/12). Voor de reis wil Simon nog nieuw skimateriaal aankopen, maar Julian is het niet eens met de koopdrang van zijn beste vriend. Om zijn mening beter te kunnen staven volgt hij bij de Actief Linkse Studenten een lezing over hoe kapitalisme leidt tot crisis en wereldwijd verzet (16/12). Simon begrijpt het standpunt van Julian en concludeert dat het inderdaad beter is om materiaal te huren. Bepakt en bezakt staan ze aan de bus, maar ze herkennen niemand. Wanneer ze vragen of dit wel de juiste bus is, krijgen ze te horen dat dit de skitrip is van de Gentse Farma Kring (31/12). Ze rennen naar de andere bus en zijn net op tijd om in te stappen. Na een wild feestje in de bus komen ze aan op de piste om rechtstreeks naar de après-ski te vluchten. Daar komen ze andere vrienden tegen, die mee zijn met de skireis van SK (31/12). Simon en Julian kunnen hun geluk niet op en ze feesten 24 op 24, acht dagen aan een stuk, helemaal vergeten dat thuis een puntenbriefje op hen wacht.