Alma Maters Kroost

Sergio Ruysseveldt (21) zou op dit moment liever in de Omgekeerde Wereld een biertje drinken, maar ik vond hem in de kelder van de Blandijn waar hij samen met zijn vereniging boeken verkoopt. Het is ook niet toevallig dat zijn lievelingskleur bordeaux is, de kleur van zijn kring, Filologica. Sergio is reis-praeses en wil vooral mensen verbinden door te zorgen voor internationale contacten tussen studenten. Toch studeert hij niet meer aan de UGent. Na 4 jaar Taal- en Letterkunde, studeert hij nu voor leerkracht secundair onderwijs aan de Arteveldehogesschool. Een onderwijsinstelling die volgens hem vaak onderschat wordt: “Je moet er geen cursussen van 300 pagina’s blokken voor de examens, maar tijdens het jaar is het zeker evenveel werk”, zegt hij. “We leren ook meer tijdens de lessen zelf omdat die interactiever gegeven worden."

Sergio zou straks graag één van zijn beste vrienden bellen, gewoon om eens te vragen of ze elkaar vanavond zullen zien. Wat hij nu van plan is? De straat oversteken naar Pain Total, hij had immers iets te weinig ontbeten die ochtend.