Dag Gertjeee

Samson is boos

Ik ben zo heel heel verdrietig zo omdat ik ontdekt heb dat we uit elkaar gegaan zijn zo. Blijkbaar is onze 'laatste show' effectief de laatste en is dit dus geen misplaatste marketingstunt van jou zo. Na dertig jaar alles gedeeld te hebben, behalve die rosse van K3, dwing je mij zo met lede ogen toe te zien hoe je jezelf belachelijk maakt in je nieuwe leventje als miljonair, playboy en middelmatige talkshowhost. Je bent veranderd Gertje, ik herken je zo niet meer zo. Je ziet ons niet meer staan en als we eerlijk zijn voelen wij ons uitgesloten. Wij, als in al je vrienden, degene die er zo mee voor gezorgd hebben zo dat je de Mr. Monopoly van de kindertelevisie bent. We hebben je carrière van de grond gekregen, wij niet jij. Want laten we eerlijk zijn Gertje, jij was de Garfunkel bij mijn Samson, euh ik bedoel Simon zo.

Laten we eerlijk zijn Gertje, jij was de Garfunkel bij mijn Samson, euh ik bedoel Simon zo.

Maar ik ben zo bereid zo hé, om je terug te nemen. Want wij zijn, in tegenstelling tot al die andere kinderseries, wel nog relevant. Maar goed, ik begrijp dat je zo ouder en matuurder geworden bent en je je houterige acteren voor een uitdagender publiek wil brengen zo. Dus ik wil wel wat tegemoetkomingen doen zo, zodat onze reünie van twee kanten komt. Ik denk zo stil in mijn hoofd hé, dat die talkshow 'Gert Late Night' mag blijven zo, mits wat kleine aanpassingen. Een enthousiaste maar vervelende sidekick hadden we al in onze oude show in de vorm van meneer Van Veel-luizen. Die heeft natuurlijk ook het voordeel dat hij veel meer erotiek en passie aan dat intieme segment met het gesprek in bed zou toevoegen. Ik zie dus eigenlijk niet in waarom James Cooke zou blijven. Jouw outfit zal ook anders moeten, want zonder dat iconische rode hemdje zo ben je gewoon een van de vele celebrities met een te groot salaris en een boot, denk ik zo. Maar de show kan natuurlijk wat moderner, dus om het politiek relevanter en actueler te maken kunnen we het rode misschien vervangen door een bruin hemd.

Over politiek gesproken: waarom wagen we ons gewoon niet in de politiek zoals zo veel bekende Vlamingen met tanende bekendheid? Met jouw miljoenen en mijn jarenlange politieke ervaring als naaste adviseur van Meneer De Burgemeester kunnen we perfect een eigen partij oprichten. Of als onafhankelijke kandidaten opportunistisch een andere partijlijst gaan trekken is ook altijd mogelijk. Samson en Gert schaduwmeneers, wat denk je ervan? Moa seg Bobientje zegt mij nu zo dat het schaduwpremiers is zo. Zie je wel dat we elkaar nodig hebben? Ik heb jou nodig want anders ben ik maar een lelijke analfabete hond en jij mij om je gebrek aan talent te verbergen. Ik hoop dat we elkaar snel weerzien en nog meer geld kunnen verdienen zo.

Heel heel heel heeeel veel groetjes,

Samson De Hond

Gemiddeld: 5 (2 stemmen)