Cultuuragenda

Tumult In Gent 7

8/05-12/05, De Krook

Kunstenfestival

De Krook is meer dan alleen een plek om met je neus tussen de boeken te zitten, ook kunst wordt hier geboren. Tumult is het cultuurplatform van Urgent.fm. Zij organiseren dit gratis festival waar je van beeldende kunst, performance, cinematografie, dans, theater, print, graffiti, woord en muziek kan genieten. De vijfdaagse eindigt met een gigantische sleepover in de Krook, waar je nog meer van concertjes, films en voorstellingen kan genieten. Beperkte toegang wel, dus laat je gegevens achter op 8 mei en misschien word jij een van de 30 uitverkorenen.

Filopub met Chokri Ben Chikha: (de)kolonisatie

30/04, Het Geuzenhuis

Debat

Racisme en discriminatie tegenover mensen met een Afrikaanse origine zijn nog steeds een probleem in België. Een storm van kritieken op het AfricaMuseum en de kolonisatieachtergrond van België wakkeren discussies over stigmatisering en uitbuiting aan. Chokri Ben Chika, artistiek onderzoeker en theatermaker, verwerkte dit thema al meerdere keren in zijn werk en gaat met jou in gesprek. Debatteer erop los en laat jouw mening horen tijdens deze avond, georganiseerd door Hujo en ‘t Zal Wel Gaan.

BIOSKOOP

03/05 - 05/05, Keizerpark

Film

Kan je de hedendaagse problemen niet meer aan? Wil je weten of die zagende bejaarden gelijk hebben als ze zeggen dat vroeger alles beter was? Word drie dagen lang meegezogen naar de jaren 80 en de tijd van beenwarmers, rollerskates, Pac-Man en foute trainingspakken. De iconische films Dirty Dancing en Back to the Future nemen je mee naar het verleden, net als de muziek van Crooked Steps en Men In Tears. Vergeet 2019, geniet gratis van 1980!

Okkupeerder EP release + support A School Called Tribe

3/05, De Centrale

Muziek

Tijd voor de kleinkunst van onze tijd! Okkupeerder geeft je het volledige pakket: rap, slam poetry, hiphop en jazz. Het geluid en de feeling zijn vernieuwend. De combinatie met de jongeren van A School Called Tribe maken het nog beter! Ze mixen het klassieke KSO en wat er op de streets gebeurt en zien rap en poëzie als uitlaatklep. Heb je nog niet genoeg van de muziek? Dan kan je de dag erna ook terecht in De Kleine Kunst, waar je van hypnotische indierock kunt genieten, gebracht door Raw By Peppers.