Just UGent Things: het konijn van de Blandijn

Het konijn van de Blandijn is niet langer een onbekend begrip. We spoorden de dader van het verspreiden van deze mysterieuze afbeeldingen van een konijn op. Ze wenst anoniem te blijven, maar beschrijft zichzelf als het kamermeisje van het konijn. Het konijn zelf, genaamd 'Nini', zou volgens onze bron afstammen van de eigenaar van een metaalfabriek in Parijs. Nini trok in 1905 naar Gent, en werd daar decaan van de Faculté de Philosophie et Lettres. Na een ruzie in het rectoraat werd hij verstoten, en werden alle verwijzingen naar hem zorgvuldig weggewerkt. Desalniettemin is Nini al langer gekend bij het cafetariapersoneel, dat in angst leeft voor het soms uitzonderlijk hongerige knaagdier. Ondanks de grote investeringen door het bestuur in het konijn-vriendelijk maken van de infrastructuur valt nog steeds menige les op de Blandijn ten prooi aan technische problemen door doorgeknaagde beamerbekabeling. Nu wil Nini ontsnappen uit de doofpot, en daar spelen de afbeeldingen op de Blandijn een cruciale rol in. Verdere acties komen eraan, weet onze bron, en zullen niet beperkt zijn tot één faculteit.