Examen on the Beach: dubbel duts

Realitytv krijgt wel eens het verwijt niet echt of een bad vol karikaturen te zijn. Om met zulke verwijten korte metten te maken, trokken de tv-makers bij MTV voor hun nieuwe serie naar de charmante straatjes van Gent.

Wie vertrouwd is met series als Temptation Island en Ex on the Beach is misschien verbaasd te horen dat de meest trouwe fans van deze series over het algemeen hoogopgeleide mannen en vrouwen zijn. Wie in ieder geval schrok van deze cijfers is William "Billy" Excremento, tv-maker bij MTV Vlaanderen. "Je kunt alleszins wel zeggen dat ik dit totaal niet verwacht had. Ik had als doelpubliek helemaal niet zo'n keurige en welopgevoede groep mensen in mijn hoofd. Om eerlijk te zijn schaamde ik me een beetje."

Billy bleef echter niet bij de pakken zitten. Nadat dit nieuwe cijfermateriaal zorgvuldig geanalyseerd werd door de data-analysten bij MTV, stortte een team van doorwinterde tv-makers zich op de taak om een nieuwe serie te maken, geschikt voor een hoogopgeleid publiek. Billy is erg trots op het eindresultaat dat volgens hem dichter staat bij het leven van de gemiddelde student, zonder daarbij te veel afstand te moeten doen van het typische format, waar iedereen zo van houdt.

"Voor iedereen die een beetje vertrouwd is met onze oude programma's zal het format Examen on the Beach: Dubbel Duts vast wel bekend in de oren klinken. Acht hete studenten zullen enkele weken doorbrengen in een paradijselijk kot, dat zo'n vijf minuten verwijderd is van Toverpoort, maar wel ver genoeg dat je het niet kunt horen als je wil slapen. Het hele idee van exen uit de zee hebben we echter laten varen. Dat was te onrealistisch voor woorden. Al die jonge studenten hebben toch nog helemaal geen exen? En een zee is er ook al niet in Gent!"

"In plaats van exen zullen de studenten belaagd worden door een vlaag aan professoren en oud-leerkrachten uit het middelbaar, die om beurten in de Overpoort zullen aanspoelen. Maar natuurlijk enkel professoren en leerkrachten, waarmee de studenten een zeer innige band hebben gehad. Een innige intellectuele band. Ik ben er zeker van dat deze clash tussen jong en oud passionele beelden zal opleveren van intense debatten en mentale schermutselingen tussen meester en leerling. Ik was ook eerder verbaasd dat de jeugd zich met zo'n diepgaande zaken bezighoudt, maar uit iedere online test blijkt dat studenten debatten verkiezen boven de platvoerse humor van vodden als 'Temptation Island'."

Er worden nog steeds kandidaten gezocht voor het eerste seizoen van Examen on the Beach: Dubbel Duts, dus ben jij een student, die graag het grootste intellectuele avontuur van zijn leven wil beleven? Surf dan naar de MTV-site en schrijf je in voor een spetterende tijd.