Cultuuragenda

Urgent.fm join-in

19/2 en 25/2, Urgent.fm

Zin om eens achter een radiopaneel te kruipen in plaats van je bureau? Goed nieuws, want ook dit semester gaat Urgent.fm, de Gentse jongerenradio, op zoek naar creatieve duizendpoten om hun team te versterken. Goedgebekt, grammaticaal correct of socialemedia-intellect: je kan er je ei kwijt. De radiozender verwelkomt alle geïnteresseerden op bovenstaande data, respectievelijk om 19u en 18u. Afspraak in de radiostudio op de benedenverdieping van De Krook.

Slam-T(hird)

28/2, Full Circle Coffee

Auw La klinkt vele studenten reeds bekend in de oren. Het concept van Slam-T is gelijkaardig, maar trekt het doelpubliek verder open dan louter universitairen en organiseert alle lezingen op dezelfde locatie: de plantvriendelijke koffiebar Full Circle Coffee. Genieten van poëzie onder het genot van een heerlijk kopje koffie? Het kan! Op de line-up voor deze derde Slam-T prijken namen als Willem De Pessemier, Kristien Spooren en Casper Burghgraeve. En zoals altijd wordt afgesloten met een open mic.

KIJK!

24/2 en 3/3, cafetaria Museum Dr. Guislain

Een bijzonder boeiend initiatief van vrijwilligers uit het psychiatrisch centrum. Zij startten samen het project KIJK! op, bedoeld om de grens tussen binnen en buiten te breken en mensen van beide kanten samen te brengen via artistieke weg. Elke zondag ligt tekenmateriaal, koffie en af en toe ook zelfgebakken taart klaar om een fijne tijd te beleven met elkaar. KIJK! biedt de ruimte om kennis te maken zonder barricades. Een verrijkende ontmoetingsplek.

'It seemed far, but it was close' - Emi Kodama

21/2 en 22/2, Gouvernement

Deze installatiekunstperformance maakt deel uit van SAME SAME BUT DIFFERENT, georganiseerd door onder meer Kunstencentrum Vooruit en Gouvernement. In samenwerking met deze laatste brengt Emi Kodama een performance van dertig minuten waarin ze je verbeelding mee de hoogte in neemt. Met behulp van warmte en licht, maar evengoed een walnoot, brengt ze je naar de verste vertes en vervaagt de lijn tussen haar en jouw verbeelding. Een reis naar het innerlijke. Tickets via de website van Vooruit.