Kort

Vorige week, op een uitzonderlijk winterige herfstdag, liet mijn zweefstoel het leven nadat ik te veel over plassen zure regen was gevlogen. Ik negeerde moeders preek over het gebruik van haar fiets. Ik riskeer mijn leven niet op dat ding. Ouders lijken universeel gehecht aan dingen op wielen. Mijn vader doet zelfs vaak nostalgisch over zijn auto. Ik probeerde me niet te veel te frustreren aan hun ouderwetse opvattingen en besloot iets nóg natuurlijker en primitiever. Ik ging te voet naar de Lezing over de glorie van België (Belgicistisch Hoogstudentenverbond, 12/12). Het was een verademing die me deed beseffen dat hier niets saai aan is, zoals men zou denken. Je kan zelfs mijn bui afleiden uit hoe ik het doe. Ik kuierde naar de Bodhi Dag-spaghettiavond (Mahayanastudenten, 8/12) en dartelde wat later naar een Quiz (Actief Centristische Studenten, 10/12). Eigenlijk had ik niet veel zin in de Netlog en Facebookavond (Archeologische Werkgroep, 9/12), maar mijn vrienden hadden me overtuigd, dus slenterde ik daar naartoe. Ook naar de Herdenking van de laatste gorilla (Sense, 8/12) drentelde ik verder. Ik begin het jammer te vinden dat ik niet elke dag op vaste grond doorbreng. Voor eens in mijn leven was Zwemmen naar de watersportbaan (Vlaamse Historische Kring 4/12) een tegenvaller. Vanaf het moment dat ik weer uit het water was, marcheerde ik dan ook naar mijn repetitie (Gentse universitaire Rockband, 4/12). Ik beende naar een clubavond (Moeder Alzornix III, 4/12) en schreed naar een kringavond (wIna, 11/12). Let wel, niet alles is zonder kommer en kwel op twee benen. Bij het Naar stenen staren (Geologica, 12/12) struikelde ik herhaaldelijk over andere stenen die ik niet had gezien. Mijn lesje geleerd, stapte ik iets voorzichtiger naar het Hologramgamen (Zeus WPI, 5/12) en de Baristaworkshop (Moeder Koffiepot, 10/12). Het was genieten toen ik van de ASMR-avond (Hermes, 9/12) terug naar huis flaneerde. Zo genieten, dat mijn hart bijna brak toen aan de deur mijn herstelde zweefstoel terug stond. Sip, maar toch wel iets vlugger, ben ik dan maar naar de baravond (Home Astrid, 5/12) gevlogen.