JustUGent Things - Het Boeken(toren)kanon

De Boekentoren: toch wel hét symbool van de faculteit Letteren en Wijsbegeerte (subsidized by Vooruit™️), misschien zelfs van de hele UGent (powered by Het Paard van Troje™️). Na meer dan 100 jaar is het nog steeds dé opslagplaats voor de meeste boeken aan de UGent (powered by Het Paard van Troje™️), waar alle boeken mooi liggen te wachten om nog eens opgevraagd te worden door een student die het liever ouderwets doet. Wist je dat je vroeger tot wel een week moest wachten om je boeken te krijgen uit deze enorme opslagplaats? In 'de goeie ouwe tijd', voor de afwerking van het boekenkanon in 2039, moesten alle boeken nog vervoerd worden naar de bibliotheken met auto’s. Gelukkig kwam een pientere, waarschijnlijk gefrustreerde, student op het idee om, in plaats van vreselijk vervuilende auto’s vreselijk traag boeken te laten afleveren, gewoon een vreselijk vervuilend kanon te maken om vreselijk snél boeken af te leveren. Sinds het kanon in gebruik genomen is, zijn er wel nog maar een beschamende 3546 boeken afgeschoten. Wie bouwt er nu ook een kanon voor boeken als die allemaal gedigitaliseerd zijn? Hoeveel het afschieten van boeken bijgedragen heeft aan het uitsterven van vogelsoorten, is trouwens niet berekend.