De liegende Stagiair

Vrijdagavond, vrouw en kinderen zijn thuis. Het wordt hutsepot. De kinderen morren: "Mama, dat eten wij niet graag." Anniek weet dit maar al te goed, maar het is een van de lievelingsgerechten van haar man die straks thuiskomt. "Hij had al lang thuis moeten zijn", denkt ze licht geïrriteerd. "Zou hij nu weer op café zitten?" Ze checkt haar gsm, niets. Natuurlijk niets. Terwijl ze in de grote pot op het vuur roert, zijn de onvermijdelijke kinderen daar terug, "Mama?" "Ja, ja het is al goed, ga maar even tv kijken." Hun eerste kus was achter de KSA-lokalen, Patrick was toen leiding. Ondertussen is hij gestopt met roken en zijn ze al bijna tien jaar getrouwd. Volgend jaar wil Anniek een groot tuinfeest houden voor hun jubileum. Patrick was niet echt akkoord, maar toen hij hoorde dat hij mocht barbecueën draaide hij bij. Het slot van de voordeur klikt. "Aan tafel!" roept Anniek doorheen het huis. "Wat schaft de pot?" vraagt Patrick. "Hutsepot, speciaal voor jou." "Oh, maar ik eet niet mee, ik eet straks wel een pak frieten", zegt hij in een drafje. "Ik kom gewoon mijn sjaal halen. Waar ligt die trouwens? Heb je die gewassen?" Hoe kon ze het nu vergeten, het is vrijdagavond. Club Brugge speelt. Voetbal. Natuurlijk voetbal. Koning Voetbal.