Achterklap

Oeeh, waar dient dit knopje voor?

Sinds vorige week baat de Gentse Studentenraad twee fietslichtautomaten uit: één in studentenhuis De Therminal, de andere in universiteitsrestaurant De Brug. Zo kan iedereen die last minute beseft zonder fietslicht naar het stadscentrum te zijn afgezakt, toch veilig richting huis of kot fietsen na een avondactiviteit. Het eerste mysterie rond de automaten geschiedde al toen ze nog maar net geïnstalleerd waren. Nog voor de labels - die de inhoud van de automaat weergeven - aangebracht werden, hadden al meerdere onbekenden hun zuurverdiende kluiten opgeofferd. Het is onduidelijk wat de gretige kopers hoopten te vinden: de Studentenraad hoopt dat ze gewoon al wisten dat er fietslichtjes in zaten, al werd ook geopperd dat ze wanhopig op zoek waren naar condooms. De Gentse Studentenraad laat alvast weten noch cockblocken, noch onveilige seks te willen propageren met de automaten.

IK WIL ZUIPEN

Op de jaarlijkse Gentse 12urenloop liepen alle verenigingen dit jaar gezamenlijk 10.793 rondjes rond het Sint-Pietersplein, ofte bijna 3.500 km. Naast het parcours dronken de toeschouwers ook wat kilometers bij elkaar: ze verzetten 4550 liter bier. Als je rekent dat er elf pintjes van 20 centiliter in een meter bier gaan, is dit goed voor ruim twee kilometer bier. Tandje bijsteken, supporters!