Achterklap

Lunettes à Lille

Bril

Basile Van Weyenberg, bestuurslid Intern bij de Gentse Studentenraad, raakte vorige week zijn gloednieuwe bril kwijt. De ingenieurstudent bracht de afgelopen week voorovergebogen en met half dichtgeknepen ogen voor zijn computerscherm door, want ook zijn oude oogglazen vond hij niet terug. Al gauw bleek er echter geen reden tot paniek, want studentenbeheerder Pieter De Pauw had Basiles bril teruggevonden. Hij besloot de bril het weekend van zijn leven te geven, en nam hem mee op citytrip naar Rijsel. Baguette baguette baguette!

Doyens pléthore

Bijna had ook de Faculteit Recht en Criminologie een vrouwelijke decaan verkozen. De Faculteitsraad raakte het gedurende ettelijke stemrondes niet eens over wie Michel Tison moest opvolgen, tot Sabien Lust plots door meerdere leden naar voren werd geschoven. Lust, hoewel ze zich geflatteerd voelde, zag het mandaat niet zitten. Toen Tison aangaf "misschien" toch voor een bijkomende legislatuur te gaan, schaarde de meerderheid van vergadering zich uiteindelijk achter hem.