Achterklap

Te weinig

Zo veel geschikte kandidaten zijn er tot nu toe om de positie van Studentenbeheerder over te nemen van Pieter De Pauw. Volgens geruchten zou de vacature voor ambtstermijn 2018-2020 daarom verlengd zijn. Op dit moment zijn er weliswaar al meerdere gegadigden, maar hogere machten spelen het graag op zijn Russisch, en wachten daarom op een kandidaat die hen bevalt voor de job. Nu valt de uiterste registratiedatum voor geïnteresseerden op donderdag 15 maart. Baby, let the games begin ...

Te veel

Zo veel mensen hebben tijdens de gala-avond van de Dienst Studentenactiviteiten vanop het dak van de Aula in de Voldersstraat geplast. Bedenkelijke stoten doorheen de avond mogen dan wel traditie geworden zijn, maar records zijn gesneuveld door het uitvoeren van deze daad. Er kunnen wel vraagtekens geplaatst worden bij de motivatie achter de misdaad: ging het hier louter om een dronken impuls, of was de twee studenten de herinnering aan de studentenprotesten van mei 68 te binnen geschoten en wilden ze, al dan niet opzettelijk ironisch, met hun waterstraal het vuur van de revolutie opnieuw aanwakkeren? Om het met woorden gehoord op het evenement uit te drukken: très bizarre.