Just UGent Things: Fotografie in de Therminal

In de podiumzaal van studentenhuis De Therminal hangen twee grote doeken, waarop twee personen afgebeeld zijn. Dat twee willekeurige roodharige mensen op groot formaat niet meteen lijken te passen in een zaal waar wekelijks studentenverenigingen passeren om quizzen, eetfestijnen en allerhande andere gezelligheden te organiseren, doet de vraag rijzen waarom ze daar hangen. Het gaat om twee portretten die gemaakt zijn door de bekende Gentse fotograaf Michiel Hendryckx. Geen amateurfoto's, dus, maar werken van enige financiële waarde. Toen ze in 2015 in de Therminal toekwamen, vertoefden ze echter een tijdje in de kelders. Of dat iets zegt over de esthetische waarde van de werken, is dan weer vatbaar voor discussie.