Achterklap

Gehakt

De Brug

De Brugspaghetti is een fenomeen onder de Gentse studenten, en aan fenomenen raakt men niet. Het Duurzaamheidskantoor dacht hier anders over en lanceerde het idee om het rundergehakt in het populairste restogerechtje te vervangen door kippengehakt, wat veel duurzamer is. Ze hadden zelfs laten vallen dat de studenten er niet over ingelicht moesten worden, omdat niemand het zou proeven. Geen paniek, het idee staat enkel op de agenda, er is nog niks beslist.

Geconnecteerd

Hoera! Overal wifi in de Blandijn, behalve dan in het grootste auditorium. Auditorium E, dat gebruikt wordt door minstens vier verschillende faculteiten, zal nog moeten wachten tot volgend jaar. Neen, decaan Marc Boone is niet gestruikeld over de kabel van het wifi-bakje. Om de wifi te installeren, is er een week de tijd nodig. Het auditorium wordt echter zo frequent gebruikt dat men geen periode heeft gevonden waarin er genoeg tijd was om de werken uit te voeren. Lesvrije week (of paasvakantie) it is!

Gebeden

De UGent-delegatie zakte onlangs af naar Groningen voor U4, een samenwerking tussen universiteiten in Gent, Göttingen, Groningen en Uppsala. Ditmaal ging de conferentie over infrastructuur en faciliteiten. Fun fact: de Duitsers hadden een creationistische mormoon gestuurd, die de activiteiten op zondag skipte omdat hij op zoek was naar een Mormoonse Kerk.