Kort

Ik ben gestopt met wachten. Ik heb een hele dag lang enkelvoudig gewacht, en er is helemaal niets gebeurd. Mijn onderbuur kan nog steeds geen gitaar spelen, maar hij kan er ook nog altijd geen afstand van doen. Ik hoor hem vloekend het ding de trap op en af zeulen, waar hij ook naartoe gaat. Oefent hij voor de Karaoke Goliarde (Vlaamse Technische Kring, 13/11)? Het gebouw tegenover mij is nog steeds bewoond, en dezelfde dromerige jongeman die zijn cactussen laat sterven op het terras, ligt zoals altijd door zijn dakraam te kijken. Het koppel op het gelijkvloers blijft zich luidkeels amuseren, het koppel naast mij net te weinig. De oude vrouw hier recht tegenover heeft wederom door dat zij niet de enige is die haar raam als televisie gebruikt en kijkt me kwaad aan terwijl ze de lichtroze gordijnen sluit. Haar enige verzet kwijt. Alweer. Ze was voor entertainment beter naar de Kaas- en wijnavond (Vlaamse Biomedische Kring, 09/11) gegaan.

Onder haar is een meisje opnieuw haar verzameling aan het aanvullen in een groot schrift. Zij verzamelt complimentjes. De beste, vindt ze, zijn degene die over haar gaan. De man die naast haar woont, tracht de leegte van zijn alcoholafhankelijkheid met een nieuwe gokverslaving aan te vullen. Hij is alvast naar de Pokeravond (Geologica, 07/11) gegaan. Naast mij klinkt zoals altijd het geluid van een vriendenbende die zich overdreven kostelijk amuseert, zichzelf kostelijk amusant vindt en wil dat iedereen weet hoe er daar kostelijk geamuseerd wordt. Gelukkig hebben ze me niet uitgenodigd voor de Jenevervoetbal (Geologica, 15/11). Als een student op zijn kot zit, maar er niemand is die hem kan horen, is hij er dan wel? Ik heb nog steeds honger. Het weer is nog altijd slecht. IJsberen blijven aan de lopende band sterven terwijl de economie slabakt en filmsequels geproduceerd worden waar niemand om gevraagd heeft. Langzaam wordt het donkerder, de vensters helderder. Maar, zoals ik al zei, stopte ik met wachten. Ik begon deze kort te schrijven en bedacht dat niet wachten ook wachten is. En anders is er morgen nog tijd zat.