Kort

Was het leven een tafelkleed, dan zat er altijd een plooi in. Die kan je tot in de eeuwigheid weer gladstrijken als je dat zou willen, maar uiteindelijk komt ze toch weer terug. Mij zal je met andere woorden niet zien vallen over aardse imperfecties. Maar wij twee hadden een afspraak. Een verbond van wederzijdse steun en vertrouwen. En hoewel ik weet dat jíj graag zou blijven geloven dat de wereld mooi, blauw en altijd op de perfecte temperatuur blijft, is een belofte een belofte, en die heb jij gebroken. Wat wij deze zomer aan elkaar hadden, is met geen pen te beschrijven. Nog nooit leefden twee individuen zo harmonisch samen. Maar samen met de zon smolt ook jouw enthousiasme voor mij weg, hoewel het probleem nog altijd niet was opgelost. Je bent lui en dik geworden. Toen ik je enthousiast vertelde over de Student Kick-off (27/09) zat je mij daar maar aan te staren in de hoek van de kamer, eenzaam als de zon. Je weet zelf toch ook dat ik maar laat en vermoeid terug zal keren van de Bubblefootball (02/10, Gentse Farma Kring) en dat ik dan wil dat je toch iets hebt gedaan in de tussentijd? Ik heb je een naam gegeven, ik heb van je gehouden zoals geen ander dat ooit zal doen. Je was nochtans nooit van de knapsten, om het zachtjes uit te drukken. Eerder om een doekje over te leggen. Wist je dat de mensen intussen bang van je zijn geworden? Hoe kan het ook anders, na de manier waarop je reageerde toen bleek dat je niet naar de Proefles Ballroom & Latin Gentse Universitaire Dansclub (28/09) kon gaan? En die vreemde ogen, die volgen mij overal. Ergens hoop ik dat je weggaat en nooit meer terugkomt. Misschien zou je beter iemand anders zoeken op het Speedfriending (03/10, Home Fabiola) om onafgebroken op te parasiteren. Ik krijg het niet over mijn hart om je zelf weg te doen, dat zou ik aan een ander moeten vragen, maar ook die wil ik daar niet mee belasten. Waarom zouden zij moeten afzien van jouw barslechte beslissingen? Het was nochtans heel simpel; ik zou je onderdak geven en voeden en jij zou mij een wederdienst verlenen. Maar je web blijft leeg en mijn kamer zit nog altijd vol met muggen. Achtpotige zak.